Wie zijn wij?

TEUGSE KLOOTSCHIETERS VERENIGING
OPGERICHT; 19 JULI 1979

Wie zijn wij?

Onze vereniging werd in het jaar 1979 door een aantal enthousiaste mensen uit Teuge en Apeldoorn opgericht als meest westelijke klootschietersvereniging. De vereniging bestaat nu uit zo'n 65 leden. Ons verenigingsgebouw is "de Bunker" en gehuisvest aan de Zanden 94 tegenover Vliegveld Teuge. Het is een voormalige munitiebunker, die we met behulp van de leden en vele sponsoren hebben verbouwd tot wat het nu is, een gezellig clubhuis waar we 200 personen kunnen ontvangen. Het clubhuis heeft door zijn uitstraling een grote bindende factor binnen onze vereniging.

Wat doen wij?

Klootschieten

Natuurlijk in de eerste plaats klootschieten! Dit doen wij in competieverband bij de Klootschieters Federatie IJsselstreek, samen met verenigingen uit Deventer, Apeldoorn, Wilp, Wilp-Achterhoek en Arnhem. Bij toerbeurt spelen wij op hun parcoursen. Ook nemen een groot aantal van onze leden deel aan de verschillende toernooien in onder andere Twente, de Achterhoek en Drente. Als wij geen competitie hebben, schieten wij op ons eigen parcours. Wij verzamelen ons op zondagmorgen 09.00 uur bij "de Bunker" en keren nadat we zijn uitgewaaid hier weer terug, om nog even gezellig na te tafelen. de teamindeling wordt bepaald door eigen prestatie, middels een persoonlijk klassement. De teams zijn meestal van diverse leeftijden en ook gemengd. Ieder team bestaat uit 4 personen.

Darten

Sinds 2007 neemt een team van TKV deel aan de officiële dartcompetitie. In 2008 zijn er inmiddels 2 teams in de competitie aktief en waarschijnlijk zal er in 2009 een 3e team volgen. Iedere woensdagavond wordt er onderling gedart, op 10 wedstrijdborden wordt er gezellig gedart, afhankelijk van het aantal deelnemers wordt er een schema gemaakt wat iedere avond uitmond in een spetterende finale.

Jeu de Boulles

TKV beschikt over een tweetal perfecte banen, vanaf het voorjaar van 2008 kunnen deze volop bespeeld worden, het grasveld rondom deze banen is dan aangelegd.
Wanneer er gespeeld kan worden, wordt zsm middels deze site bekend gemaakt.

Overige activiteiten

Eenmaal per maand vanaf september t/m mei organiseren wij kaart- en dartavonden. Wij organiseren verder een kerstbingo, boerenkooltoernooi, bunkertoernooi en een zomeravondcompetitie bestaande uit 2 vrijdagavonden. Er wordt op dit moment door een werkgroep hard gewerkt om de leegte van de Klootschieters Marathon Bussloo te vullen met een nieuw toernooi, over de voortgang wordt u via deze site op de hoogte gehouden.

Wat kost dat allemaal?

De kosten zullen u heel erg meevallen! Per jaar bedraagt de contributie € 48,00 voor volwassenen en € 24,00 voor de jeugd t/m 18 jaar. Dit alles is inclusief wedstrijdkleding. Donateurs betalen € 12,00 per jaar.

Is uw interesse gewekt?

Lijkt het klootschieten u wat, kom dan geheel vrijblijvend op een zondagmorgen naar ons clubhuis "de Bunker"in Teuge. Bent u geintresseerd en wilt u meer informatie, belt u dan gerust met ons secretariaat of stuur een E-Mail.

20-10-2017