Bussloo Archief

KLOOTSCHIETERS MARATHON BUSSLOO

Teuge, maart 2006

Aan alle deelnemers aan de Klootschieters Marathon Bussloo

Er wordt wel eens gezegd, aan alle goede dingen komt een eind, derhalve moeten wij u helaas meedelen dat dit ook voor de Klootschieters Marathon Bussloo geldt.

De afgelopen 26 edities kregen wij meer dan 7000 teams op bezoek, hetgeen betekent dat er meer dan 30.000 deelnemers zijn geweest, die samen al klootschietend ongeveer 64.000 kilometer hebben afgelegd. Voorwaar imposante aantallen, maar waarom stoppen wij er nu dan mee?

Er wordt wel eens gezegd dat je het beste kunt stoppen op het hoogtepunt. De laatste jaren echter kregen wij te maken met steeds verdere terugloop van deelnemende teams, kenden wij eind jaren negentig nog bijna 300 teams, het afgelopen jaar waren dit er nog "maar"160. Wij wilden echter 25 edities vol maken en dit is ons dan ook gelukt.

Het organiseren van de Klootschieters Marathon Bussloo trok altijd een grote wissel op onze vrijwilligers, vooral het vele werk vooraf, betekende dat vanaf december tot mei alles bij onze vereniging in het teken van de Marathon stond. Op de dag zelf waren er altijd meer dan 70 personen in touw om alles zoals u van ons gewend was, vlekkeloos te laten verlopen.

De laatste jaren was het rond krijgen van de organisatie echter moeilijker, wij wilden echter vasthouden aan onze goede organisatie, zoals u dit van ons gewend was. Dit was een van de redenen te stoppen met de Marathon.

Ook externe factoren hebben een rol gespeeld om nu te stoppen. De steeds verdere commercie op het recreatiegebied maken het thans, maar zeer zeker in de toekomst, onmogelijk om de Marathon in zijn huidige vorm voortgang te laten vinden. Het autovrije parcours is een absolute voorwaarde, om een Klootschiet Marathon met zoveel deelnemers en over een afstand van 10 kilometer te organiseren. De komst van nieuwe horecavoorzieningen, betekend dat wij steeds meer verkeer doorgang moeten verlenen. Hierbij komt dat er dit jaar een Pitch & Putt Golfbaan is geopend, en op korte termijn zullen de volgende plannen; saunacomplex, pannenkoekhuis, duikcentrum en een hotel worden gerealiseerd, dit alles geeft een extra toestroom van verkeer.

Ook een punt waren de steeds hogere kosten die wij moesten betalen voor vergunningen aan RGV en Gemeente, wij vonden het onverantwoord om dit alsmaar aan u door te berekenen bij het inschrijfgeld.

Op dit moment is er een werkgroep binnen de TKV bezig om met iets nieuws te komen. De tijd is echter te kort om dit reeds dit jaar te organiseren. Zoals u van ons gewend bent, willen we weer iets nieuws. Wij hopen u dit nieuwe evenement, op 28 april 2007 voor te stellen en zien er naar uit, u dan als deelnemer weer te kunnen begroeten.

Wij danken u voor uw jarenlange deelname, en het zal bij velen van u een leegte betekenen, geen Bussloo meer, waar alle klootschieters tesamen kwamen. Ook bij veel leden van TKV is het een afscheid met pijn in het hart, het was toch ons "kindje". Een compliment voor u als deelnemers en de vele vrijwilligers is hier dan ook zeker op zijn plaats.

Bestuur en leden

Teugse Klootschieters Vereniging

Jan Luttikhuizen

voor overige info;